سلبریتی‌های مجازی؛ غریبه‌های آشنا در عصر رسانه‌های اجتماعی
1. سلبریتی‌های مجازی؛ غریبه‌های آشنا در عصر رسانه‌های اجتماعی

الهه اسلامی؛ سید هاشم موسوی؛ فردین علی خواه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 31 اردیبهشت 1398

چکیده
  شهرت مجازی در دسترس مردم معمولی‌ای قرار گرفته است که به انتشار تصاویر شخصی، متون دوستانه و ویدئوهای سرگرم‌کننده می‌پردازند و «توجه» سایر کاربران را به خود جلب می‌کنند. پژوهشگران فرهنگ سلبریتی، ...  بیشتر
مجله نگین، ساخت قدرت سیاسی و گفتمان اصالت‌گرایی فرهنگی در دوره پهلوی دوم
2. مجله نگین، ساخت قدرت سیاسی و گفتمان اصالت‌گرایی فرهنگی در دوره پهلوی دوم

علی کریمی مله؛ ساناز مظفری

دوره 11، شماره 41 ، زمستان 1394، ، صفحه 173-204

چکیده
  بررسی مطبوعات و عملکرد آن‌ها در هر جامعه یکی از معیارهای لازم برای بازکاوی حوادث سیاسی و جریانات فرهنگی و اجتماعی آن است. از آن جا که مطبوعات رابطه مستقیمی با اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه خویش ...  بیشتر
جایگاه غرب در سیاست هویتی نظام جمهوری اسلامی، تحلیل گفتمان انتقادی سریالهای کیف انگلیسی و مدار صفر درجه
3. جایگاه غرب در سیاست هویتی نظام جمهوری اسلامی، تحلیل گفتمان انتقادی سریالهای کیف انگلیسی و مدار صفر درجه

محمد مهدی فرقانی؛ سید جمال الدین اکبرزاده جهرمی

دوره 10، شماره 37 ، زمستان 1393، ، صفحه 11-42

چکیده
  در سده‌ی اخیر غرب مفهومی پرمناقشه در فضای فکری کشور بوده و گفتمان‌های هویتی، دلالت‌های متفاوتی برای آن تولید کرده‌اند که هژمونیک شدن هریک، پیامدهای اجتماعی متفاوتی را رقم زده است. با توجه به موقعیت ...  بیشتر
تحلیل نشانه - اسطوره شناختی عکس و سرخط روزنامه های ایران انتخابات ریاست جمهوری سال 1392
4. تحلیل نشانه - اسطوره شناختی عکس و سرخط روزنامه های ایران انتخابات ریاست جمهوری سال 1392

صبا خسروی

دوره 10، شماره 37 ، زمستان 1393، ، صفحه 67-93

چکیده
  موضوع این مطالعه، اسطوره‌شناسی عکس و سرخط اصلی روزنامه‌های سراسری کشور پس از اعلام نتیجه‌ی انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 است. رویکرد نظری پژوهش، نظریه‌ی نشانه- اسطوره‌شناختی دو مرحله‌ای بارت است. ...  بیشتر
آگهی با ماسک گزارش: ریرتاژ - آگهی در ایران
5. آگهی با ماسک گزارش: ریرتاژ - آگهی در ایران
دوره 10، شماره 34 ، بهار 1393، ، صفحه 143-160

چکیده
  روزنامه نگاری در ذات خود شغلی اخلاقی است. از روزنامه‌نگاران انتظار می‌رود که از نیازهای شخصی خود برای منافع عمومی بگذرند. به همین دلیل اخلاق روزنامه نگاری یکی از پیچیده‌ترین اخلاق‌های حرفه‌ای به شمار ...  بیشتر
واکاوی فرهنگ یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌های ایران: یک پژوهش نظریه مبنایی
6. واکاوی فرهنگ یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌های ایران: یک پژوهش نظریه مبنایی
دوره 7، شماره 24 ، پاییز 1390، ، صفحه 95-128

چکیده
  این پژوهش درصدد فهم فرهنگ یادگیری، به عنوان بازنمایی از برنامه درسی تجربه شده، در فضای یادگیری الکترونیکی دانشگاه‌های ایران است. در این راستا، یک پرسش اصلی مورد بررسی قرار گرفت؛ فرهنگ یادگیری الکترونیکی ...  بیشتر