نقش تلویزیون در تحقق مفهوم جامعۀ مدنی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه‌های تهران
1. نقش تلویزیون در تحقق مفهوم جامعۀ مدنی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه‌های تهران

فریبا صیاد؛ بهزاد شاهنده

دوره 13، شماره 49 ، زمستان 1396، ، صفحه 183-214

چکیده
  بهره‌گیری از وسایل ارتباط جمعی همچون تلویزیون، از عمده‌ترین روش‌ها در جهت گسترش و ترویج جامعۀ مدنی، آموزش ملی و بالابردن آگاهی مردم است، در این تحقیق، مفهوم جامعۀ مدنی و ویژگی‌های آن، با عنایت به لزوم ...  بیشتر
آگهی با ماسک گزارش: ریرتاژ - آگهی در ایران
2. آگهی با ماسک گزارش: ریرتاژ - آگهی در ایران
دوره 10، شماره 34 ، بهار 1393، ، صفحه 143-160

چکیده
  روزنامه نگاری در ذات خود شغلی اخلاقی است. از روزنامه‌نگاران انتظار می‌رود که از نیازهای شخصی خود برای منافع عمومی بگذرند. به همین دلیل اخلاق روزنامه نگاری یکی از پیچیده‌ترین اخلاق‌های حرفه‌ای به شمار ...  بیشتر
انعکاس جنگ در رسانه ها: رویکرد پسامدرن بودریار به تحلیل رسانه ها
3. انعکاس جنگ در رسانه ها: رویکرد پسامدرن بودریار به تحلیل رسانه ها
دوره 9، شماره 33 ، زمستان 1392، ، صفحه 11-30

چکیده
  ژان بودریار یکی از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان مطالعات رسانه‌ها و پسامدرنیسم است که می‌توان گفت در ایران کم‌تر از هر نظریه‌پرداز دیگری در این حوزه شناخته شده است. نظریات بدیع و انتقادهای تند بودریار ...  بیشتر