فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات

هدف عمده نشریه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی به‌منظور به بحث گذاشتن آخرین یافته‌های خود در ارتباط با مطالعات فرهنگی و ارتباطات می‌باشد. از این‌رو، امید است که این نشریه وضعیت این رشته را در ایران و جهان بهبود بخشیده و راه حل‌هایی برای مسائل نظری و عملی پیش روی این رشته ارائه دهد. به‌منظور نیل به این هدف، ما پژوهشگران را تشویق می‌کنیم که مقالات معتبر و چاپ نشده خود را برای چاپ به این نشریه ارسال نمایند. 

این نشریه مقالات معتبر در حوزه های ذیل را به چاپ می‌رساند:

  • مطالعات فرهنگی 
  • سیاست و مطالعات فرهنگی و رسانه 
  • نقش رسانه در جوامع امروز
  • مفاهیم جدید ارتباطی
  • رسانه به‌عنوان ابزار
  • گفتمان رسانه‌ای
  • سبک های ارتباطی
  • سیاست‌گذاری در رسانه
  • فضای مجازی

به‌منظور دسترسی بهتر و سریعتر پژوهشگران و کتابخانه ها به آخرین یافته‌های پژوهشی در این زمینه، این نشریه اجازه دسترسیِ آزاد به مقالات خود را به خوانندگان می‌دهد. این نشریه از پایگاه‌های اطلاعاتی مگ ایران (Magiran) و نورمگز (Noormags) برای ایجاد یک نظام بایگانی توزیعی برای کتابخانه ها و افراد استفاده می‌کند. همچنین این نظام بایگانی به مسئولان کتابخانه‌ها اجازه می‌دهد گردآوری کامل از مقالات نشریه در اختیار داشته باشند.